Get the look

Zo val je op op buitenevenementen

Buitenevenementen, zoals ambachtsbeurzen en boerenmarkten, zijn goede plekken om belangrijke contacten te leggen, nieuwe klanten te werven en mensen enthousiast te maken over je bedrijf. Maar dat lukt allemaal niet als mensen je niet zien. Van borden en spandoeken voor buiten tot promotioneel materiaal, zorg dat je alles hebt om je te onderscheiden van de concurrentie. Zelfs als je nog nooit met je bedrijf op een markt of beurs hebt gestaan, hoef je je geen zorgen te maken. We vertellen je wat je allemaal nodig hebt, inclusief deskundig advies voor het ontwerpen van je buitenreclame en promotionele producten die in het oog springen en de tongen laten rollen.

3 manieren om de aandacht te trekken op je volgende evenement:

  1. Trek de aandacht van ver
  2. Zorg dat je ook van dichtbij indruk maakt
  3. Maak een blijvende indruk

1. Trek de aandacht van ver

Als je grote reclameproducten maakt voor de stand van je buitenevenement, zorg dan dat je het ontwerp eenvoudig houdt. Mensen worden snel afgeleid en overweldigd op evenementen, en je bent niet de enige die hun aandacht probeert te trekken. De beste manier om op te vallen is met duidelijke, gerichte informatie die makkelijk in een oogopslag te lezen is. Zorg er met spandoeken, flyers of vlaggen voor dat klanten rechtstreeks naar jouw stand willen lopen. Grote spandoeken met een overzichtelijke, eenvoudige print hebben de meeste impact. Eigenlijk hoeft er alleen je naam en logo op te staan. Kies een hoofdlettertype en houdt het bij een paar hoofdkleuren. Hier gebruikt Little Bee twee kleuren, zwart en geel, die bij hun merk passen en makkelijk te zien en lezen zijn (dankzij het grote contrast).

Tip van Vistaprint

Als potentiële klanten je logo zien, zou het duidelijk voor ze moeten zijn wat je bedrijf inhoudt. Als je hulp nodig hebt bij het maken van een logo voor je kleine onderneming, dan staan de creatieve experts van 99designs by Vistaprint voor je klaar.

2. Zorg dat je ook van dichtbij indruk maakt

Zorg dat je stand er elegant, professioneel en begrijpelijk uitziet voor mensen die naar je tafel komen. De manier waarop je jezelf visueel presenteert is een belangrijk onderdeel van je evenementbranding: gebruik dezelfde kleuren, sjablonen en logo's op al je materiaal en laat overal waar mogelijk je merk zien. Leg een tafelkleed of tafelloper met je merk erop over de tafel heen en trek een T-shirt of pet aan waar ook je merk op staat. Dit soort consequentie kan je bedrijf gedenkwaardiger maken.

Houd ook wat postkaarten en flyers bij de hand waarmee je klanten meer informatie kunt bieden over je bedrijf. Zelfs als ze uiteindelijk geen aankoop doen, blijf je in gedachten als ze met iets weggaan waar je naam op staat.

Tip van Vistaprint

Afhankelijk van hoe groot de beurs is, kun je jezelf meer zichtbaarheid geven door flyers bij de ingang of op een mededelingenbord te hangen. Zet er belangrijke informatie over je producten of diensten op die klanten nieuwsgierig maakt naar je stand, en vermeld ook je standnummer of -locatie.

3. Maak een blijvende indruk

Maak je merk gedenkwaardig door extra aandacht te besteden aan de verpakking als klanten iets kopen. Zorg dat je merk op de verpakkingen staat. Dat kan heel simpel door een sticker of etiket op een pot, doos of tas te plakken. En als je een bestelling meegeeft, stop hem dan in een tas met jouw merk erop en doe er een visitekaartje bij. Het geeft je niet alleen een professionele en geloofwaardige uitstraling, maar door alles van je merk te voorzien blijf je ook langer in gedachten na het evenement. Want elke keer als klanten hun aankoop pakken, vangen ze een glimp van je logo op.

De uiteindelijke look

Bekijk het uiteindelijke resultaat voor de stand van Little Bee.

  1. Stickervellen. Met een vel vol stickers voorzie je verpakkingen snel van je merk.
  2. T-shirts. Een T-shirt met logo doet veel voor de geloofwaardigheid van je bedrijf.
  3. Vlaggen. Little Bee trekt voorbijgangers van ver aan met een opvallende vlag.
  4. Papieren tassen. Verander gewone verpakkingen in extra reclame.
  5. Etiketten. Zet je merk op elk product zodat mensen je onthouden.
  6. Visitekaartjes. Laat klanten naar huis gaan met een herinnering aan je bedrijf.
  7. Flyers. Flyers helpen het nieuws verspreiden.

Over de ontwerper

Hilda Mastropietro van 99designs heeft het logo voor Little Bee gemaakt. Ze haalde haar inspiratie uit de bedrijfsnaam en hun verzoek om een modern, minimalistisch ontwerp. "Toen ik de naam voor het eerst las, dacht ik aan iets kleins, delicaats en moois; de felle kleuren en honing. Met de stippellijn heb ik er wat beweging aan gegeven, wat het logo dynamisch maakt.

Bekijk het portfolio als je zou willen samenwerken aan de look van jouw bedrijf.

Gerelateerde producten

Get the look Lokale bekendheid

Maak reclame voor je bedrijf met marketingmateriaal voor onderweg.

Meer informatie

Get the look: een ontwerp dat overal werkt

Een consistente branding is belangrijk voor het opbouwen van geloofwaardigheid.

Meer informatie

Get the look: Productverpakkingen op een hoger niveau

Ontwerp geweldige productverpakkingen die karakter uitstralen

Meer informatie

Zo gebruik je SEO voor je bedrijf

Vergroot je zichtbaarheid op Google zodat meer klanten je kunnen vinden.

Meer informatie

Begin nu